20120701

bila duduk sorang...
macam2 yang bermain di ruang fikiran..
rasa rindu pada kenangan..pada keluarga di perantauan..
pada sahabat yang berjauhan..
pada si DIA yang Maha menciptakan...

apabila aku melihat pantai..rasa rindu tiba2 mencengkam perasaan..pada seseorang..
kakak yang kedua..13 tahun berpisah...kali terakhir bertemu ketika darjah 2..
bagaimana rupa dia ketika ini..
mungkin bertambah cantik dan matang..
aku dapat merasakan dia amat merindui kampung halaman..dan kedua ibu bapa juga merinduinya..
setelah 13 tahun berlalu kalimah kemaafan pasti ada di ruang fikiran mereka..
dia kini telah menjadi seorang ibu..
dulu aku pernah berazam untuk mengumpul semua ahli keluargaku..
aku ingin melihat semua berkumpul dan saling berpelukan antara satu sama lain..
aku ingin merasai kebahagiaan walaupun sekali..
namun hajatku ini belum tercapai..
dalam hati terfikir..
nanti tym ana dah kawen.ana mw bawa si dia untuk jejak kakakku ini..
harapnya dia memahami perasaan ku ini..
:) senyum..
siapalah si dia yang berjaya menyinggah hatiku ini..
mudahan si dia itu putera Allah yang terpancar dalam istikorohku itu..

macam2 yang bermain di fikiran...keluargaku..
tringat satu hadis Rasulullah..sebaik2 lelaki adalah yang berbuat baik pada isterinya..
amin...lelaki seperti itu yang aku dambakan..
sabar..insyaAllah setahun dua lagi..
mak kata lau ada orang masuk meminang, kita terima..insyaAllah semua dimudahkan..
syukran mak..
........
dah2...
sekarang ni kena tumpu dgn study dan gerak kerja dulu..
bila dah sampai masanya, mudahan dimudahkan...


No comments:

Post a Comment