20111113

Terima kasih sahabat...


                                                                  my beloved :)


salam sayang buat antum...
pena seorang insan berjalan di maya..
ingin berkongsi luahan rasa..
sahabat...sahabat...

kehidupanku semakin berubah..
dulu aku bergelar pelajar di sekolah rendah dan menengah..
kini aku bergelar mahasiswi Universiti..
aku sungguh bahagia...
dan..
ketika melangkah ke alam universiti..
pelbagai perkara yang bermain di benakku..
aku akan rindukan sahabat2ku di seberang laut sana..
mereka masih meneruskan perjuangan yang tidak kenal erti penat dan lelah..
dan..
ketika mendaftarkan diri sebgai mahasiswa..
aku berasa takut dan bimbang diriku tidak mempunyai sahabat2 seperti di sana..

hari pertama...
aku terjumpa seorang sahabat lama ketika di alam sekolah dulu..
aku gembira...dan kelegaanku lagi bertambah apabila ditemukan dengan 2 orang lagi sahabat..
yang sangat baik dan peramah..
aku sangat beruntung dan bersyukur pada Yang Esa..
kerana di temukan dengan mereka..
walaupun perkenalan singkat tika itu, namun mampu membuahkan ukhwah yang setia..

kebimbanganku bertukar menjadi lega...
aku amat menyayangi mereka..
mereka sangat bermakna dalam hidupku..
tika aku di rundung masalah...
ada tangan yang membawa ku untuk bangkit semula...

"enti dan makanke.."?
"enti shatke.."?
"enti nt raya blek mana?...
begitulah kehidupan ku bersama mereka...
hidup sebagai perantau yang rindukan keluarga yang jauh di mata..
namun merekala yang menjadi pengubat duka dan lara..
 Ya Allah..
hamba bersyukur kerana engkau mengurniakan hamba sahabat seperti mereka..
hanya Engkau yang mampu membalas jasa baik mereka..
jasa yang tidak mampu ditukar dengan wang ringgit dan sebagainya...
ana sayang sahabat ana..

sayangilah sahabatmu..
dikala senang dan susahmu....kenang la mereka walau dimana engkau berada...


1 comment: